לראשונה בישראל שר משפטים תומך מובהק בלגליזציה‎

בדצמבר 2016 מהמקום האחרון ברשימת הליכוד קרא ח"כ אמיר אוחנה בקול גדול לביטול הפללת צרכני הקנאביס ולהסדרה של שוק חוקי למבוגרים. אתמול, בחלוף שנתיים וחצי, הוא מונה לשר המשפטים. האם יקדם שינוי?

ח”כ אמיר אוחנה (הליכוד) מונה אתמול לתפקיד שר המשפטים החדש של ישראל, במקומה של השרה לשעבר איילת שקד שפוטרה מתפקידה ע”י ראש הממשלה.

למרות שמדובר במינוי זמני למשך כשלושה חודשים בלבד בינתיים, עד לבחירות 2019 החוזרות, מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה בה מחזיק אדם תומך לגליזציה בתיק המשפטים.

אמיר אוחנה (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
תומך לגליזציה מובהק. שר המשפטים החדש אמיר אוחנה (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

אוחנה, שעקף במינוי זה חברים ותיקים אחרים במפלגה, הצהיר לראשונה על תמיכתו בהסדרה של שוק קנאביס חוקי והפסקת הפללת ורדיפת הצרכנים עוד בשנת 2016.

בסטטוס שפירסם אוחנה בפייסבוק בדצמבר אותה שנה הוא קבע כי מדובר במלחמה מיותרת של המדינה באזרחיה הגורמת לבזבוז משאבים אדיר נגד פשע ללא קורבן.

“מאות מיליוני ש”ח משקיעה מדינת ישראל מדי שנה במלחמה עיקשת ונחושה בפשע ללא קורבן – ‘עברייני’ הקנאביס,” כתב. “סליחה, בפשע עם קורבן: האדם החופשי אותו היא רודפת.”

בנוסף סיפר על חוויה אישית שלו, כעורך דין במקצועו, שהיתה זו שגרמה לו להבין מדוע יש לבטל את ההפללה ולהסדיר שוק קנאביס חוקי למבוגרים.

לדבריו הוא נתקל במקרה בו אדם מבוגר ונורמטיבי, אב לשישה, נעצר לא בפעם הראשונה בגלל שגידל עציץ קנאביס. השופט גזר עליו 4 חודשים מאסר בפועל.

“יש מקרים כאלה, ונוראים מאלה, בעשרות אם לא במאות ובאלפים. והם אלה שנתפסו,” כתב אז. “מה עם אלה שחיים בפחד, בהסתר? כמה מאזרחי המדינה הזאת עובדים, משרתים, משלמים מיסים ומתפקדים כאזרחים חיוביים ותורמים לכל דבר ועניין – אך בעיני המדינה – בין אם נתפסו או טרם – הם מתוייגים כעבריינים?”

אמיר אוחנה בעד לגליזציה
אמיר אוחנה קורא ללגליזציה (פייסבוק, דצמבר 2016)

עתה, מתוקף סמכותו כשר משפטים, יכול אוחנה להורות למערכת המשפט לחדול מלהפליל את צרכני הקנאביס לאלתר. הוא אף רשאי להפוך בחתימת ידו וללא צורך ברוב במליאה את עבירת השימוש העצמי בקנאביס לעבירה מנהלתית בלבד, זאת אם ישיג את את תמיכת היועמ”ש או ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת.

עם זאת, מאחר ומדובר בממשלת מעבר זמנית שתוקם מחדש לאחר בחירות 2019 ב’, סביר כאמור להניח שמדובר במינוי ביניים סמלי אשר אינו מאפשר שינויים גדולים בעמדות הממשלה.

עד כה שר המשפטים אוחנה לא השיב לפניית מגזין קנאביס בנושא הבוקר, וזו תפורסם אם וכאשר תינתן.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר